سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حل مشکل از کار افتادن اثر انگشت آیفون

آیفون برای احراز هویت کاربران خود از نشانه انگشت استفاده می کند و اگر این خاصیت آیفون برای کاربر کار نکند، فرد برای به کارگیری موبایل خود مبتلا مشکل شده و برای از کار افتادن اثر انگشت ایفون باید چاره ای پیدا کند.

زمانی که Touch ID گوشی آیفون به حقیقت شغل نکند، شما برای ورود به گوشی خود و در ضمن استفاده از سرویس هایی مانند اپ استور دچار مشکلاتی میشوید و به همین دلیل هرچه تند تر باید برای رفع دشوار پیشه نکردن تاچ آیدی گوشی خویش به پیگیری مسیر حل باشید.

برای برطرف کردن مشکل از کار افتادن تاچ گوشی آیفون، چند راه حل وجود دارد؛ مقاله زیر را مطالعه کنید لغایت برای مشکل خود مسیر حلی بیابید.

 

 چگونه دشوار از پیشه افتادن اثر انگشت ایفون را برطرف کنیم؟

قبل از این که نگران پیشه نکردن اثر انگشت گوشی خود باشید، چند نکته بدیهی را امتحان کنید، شاید با پروا به همین نکات، دشوار شما برطرف شود:

 

حل مشکل از کار افتادن اثر انگشت آیفون

 

در قدم نخست چک کنید سنسور نشانه انگشت گوشی خیس نشده باشد و یا رطوبت ندیده باشد و یا خیس نشده باشد و همچین دست شما خشک و تمیز باشد، می توانید با دستمالی نرم سنسور را تمیز کرده و آن را امتحان کنید. توجه کنید که حتی کوچکترین قطره آب یا عرق هم ممکن است مایه عدم شغل کردن نشانه انگشت گوشی آیفون شود.

همچنین اگر گوشی شما مشکل آب خوردگی دارد مقاله ی رفع مشکل گوشی آب خورده  را مطالعه کنید

 

 

در گام دوم پروا کنید که دست خویش را به درستی بر روی نشان انگشت قرار می دهید؛ اثر انگشت باید به چهره کامل اسکن شود لغایت بتوانید وارد گوشی خویش شوید.

دست خویش را روی دکمه هوم (Home) بگذارید و خیلی ناچیز تنگنا دهید و چند ثانیه سررسید بدهید تا نشانه انگشت شما اسکن شود. اصلا به دکمه هوم بیش از اندازه خفگی وارد نکنید و هنگام اسکن پرتو انگشت، انگشت خود را لزرش ندهید.

 

در قدم سوم قاب گوشی و یا نگهبان صفحه را بردارید. این ساز و برگ شدنی است باعث گرم شدن سنسور شده و به همین دلیل سنسور نتواند به واقعیت اثر انگشت را اسکن کرده و برآیند اینکه دچار دشوار شود.

اگر با سپریدن این کارها هنوز دشوار شغل نکردن تاچ آی دی پایدار است، طریق های زیر را آزمون کنید.

 

 برای حل سخت از پیشه افتادن نشان انگشت ایفون چه کنیم؟

ممکن است به هر دلیل تاچ آی دی گوشی شغل نکند، قبل از هر نوع اقدام دیگری، توصیه می شود یک بار گوشی را ری استارت کنید.

گاهی اوقات ممکن است با راه اندازی مجدد، سخت تاچ آیدی برطرف شود.

اگر هنوز سخت از پیشه افتادن پرتو انگشت آیفون پا برجاست، به گزینه Setting و سپس Touch ID & passcode رفته و همگی موارد مربوطه را غیر پرکار کرده و سپس گوشی خود را ری استارت نمایید و دوباره کل گزینه هارا فعال کنید(کادر قرمز رنگ).

یکی سایر از شیوه هایی که شدنی است برای رفع این دشوار موثر باشد، حذف پرتو انگشت کنونی و ثبت نشان انگشت جدید باشد.

گاهی اوقات چاره رفع دشوار از پیشه افتادن پرتو انگشت ایفون ، آپدیت سیستم عامل است. شدنی است دلیل پیشه نکردن تاچ آی دی باگ نرم افزاری باشد که خود اپل با انتشار آپدیت جدید، این سخت را برطرف می کند.

 

راه حل سایر برای برطرف شدن این مشکل

ریست کردن تنظیمات شبکه دستگاه است (Reset your device’s network settings).

اگر گوشی را اخیرا تعمیر کرده اید، دوباره آن را بررسی نمایید؛ ممکن است جایگزینی بعضی سخت افزارها، مایه پیشه نکردن تاچ آی دی شود.

در قدم واپسین،انجام اگر کماکان سخت کار نکردن تاچ آی دی برطرف نشده، گوشی را ریست فکتوری کنید. حتما می دانید که با ریست فکتوری کردن تمامی اطلاعات گوشی پاک می شود، بعد قبل از ریست کردن از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.